lørdag 24. desember 2011

God jul!

Ønsker dere alle en riktig god jul!

Her er vi heldigvis godt i rute til den store kvelden. Desserten er akkurat lagd. Og det er som alltid Dronning Maud fromasj. For noen år siden så lagde jeg ekstra stor porsjon og tok da desserten i den største bollen jeg hadde. Det ble helt feil for min kjære datter :-) Jeg hadde ikke tenkt over at jeg alltid tok desserten i den samme bollen! Så ikke bare har vi samme dessert hvert år - men den må serveres i den samme bollen også. Slik er det bare :-)



Dronning Maud fromasj

2 egg
45 gr sukker - piskes til eggedosis
5 plater gelatin
Gelatin skal ligge 10 min. i kaldt vann, klem ut vann,
smelt gelatinen i vannbad, avkjøles og tas opp i eggedosis
under omrøring

2 dl fløte - vispes stiv og blandes forsiktig i eggedosisen

Smakes til med rom

Ta litt i bunnen av bollen, la stå til det stivner litt
Lagvis med fromasj, jordbær syltetøy og raspet kokesjokolade

1 kommentar: