søndag 2. oktober 2011

Minner fra reiser i Oman

Mange av våre "pyntegjenstander" er kjøpt inn på reise i Oman. Jeg synes at dette er et utrolig flott land - og jeg håper og tror at jeg skal reise dit igjen...

Noe som jeg synes er litt morsomt er at mange ting som vi betraker som typisk norsk, kan man kjenne igjen i bl.a. arabiske gjenstander. Som f.eks. disse gamle smykkene fra Oman - de minner da litt om våre søljer?




Dette teppet kjøpte vi på vår første tur til Muscat - hovedstaden i Oman.


Vi har også kjøpte mange pyntegjenstander i sølv.



Det er sikkert mange som ikke helt vet hvor Oman er - så jeg tar med et kart... Her har jeg lagt inn bilder fra noen av stedene som vi har besøkt :-) Grunnen til at vi har reist så mye i Oman er jo at vi bodde i nabolandet Forente Arabiske Emirater i noen år. Vi bodde i en blokkleilighet i Abu Dhabi, og det er først når man bor slik at man oppdager hvor mye tid hus og hage (for ikke å snakke om et småbruk) tar! Så når vi bodde der hadde vi mye fritid til å spille golf, tennis, dra på stranda og reise rundt i både emiratene og Oman.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar