mandag 10. oktober 2011

Dragekrakk

I går fikk jeg endelig gjort ferdig denne dragekrakken. I sommer malte jeg den og kjøpte saueskinnet som jeg har trekt den med. Men så var det jobben med å skære til skinnet og stifte det fast da... Men i går fikk jeg som sagt endelig gjort det :-)



Nå står den her i gangen, og er kjekk å sette seg på når man tar på sko (eller det som oftest skjer - et sted man legger fra seg klær, veske osv)


Krakken har stått på stabburet og på låven i veldig mange år. Glemte av alle ting å ta bildet av den før jeg malte... Men den var beiset brun - og beisen var delvis slitt av. Det var ikke noe trekk på krakken - bare stoppen som "tøyt" ut. Mannen i huset sa egentlig klart ifra at han ville ikke ha denne stygge saken inn i huset. Men man kan da ikke alltid høre på en mann? Og han synes egentlig at den har blitt fin nå :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar