lørdag 17. september 2011

En tur til setra

I går kveld bestemte vi oss for å ta en liten tur opp til setra vår. Det er bare 3 km å gå fra huset vårt - men "problemet" er at det i løpet av de første 1500 meterene også er en stigning på ca 300 meter. Det begynner fint med en bred sti oppover furumoer - men så bærer det til fjells :-)

Når jeg kommer til dette vannet så er jeg nesten fremme!


Naturen "pynter" seg i så mange flotte farger nå på høsten. Så en slik liten fjelltur kan ta lang tid for en som stadig må stoppe for å ta bilder...


Nabo setra ble brukt av Milorg under krigen:


Og så er jeg fremme! Setra vår ble bygd i 1970, er på ca 20 kvm og er uten strøm (men med et lite solcellepanel nå), vann etc... En meget enkel liten hytte som du må ta beina fatt for å komme frem til. I går brukte jeg 1 time og 25 minutter.


Man tar ikke med seg unødig bagasje når man må bære det på ryggen - men det nyinkjøpte Vakre Hjem & Interiør fikk selvsagt være med :-)


Jeg tok mange flotte bilder på veien ned igjen i dag. Her er noen (skjønner godt at dette ble for mange bilder - men klarte ikke å la være å ta dem med...)






Dette er Skriua!


Og her er huset vårt. Det er jo så bratt at det er mulig å ta "flyfoto".

Det å gå på tur med min mann kan by på utfordringer. Han har stadig lyst til å gå nye steder. Så veien ned i dag ble ned noe som heter Jammerdalen. Bare fordi han aldri hadde gått den veien før. Og jeg kan bekrefte her og nå at jeg har ikke tenkt å ta den veien ned en gang til!




Men jeg kom meg vel hjem igjen - og nå skal jeg snart kose meg med østers og kamskjell! Gleder meg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar