tirsdag 7. juni 2011

Uterom - utfordring fra NIB

Denne gangen så viser jeg litt fra vår andre hage. Vi har nemlig to hus, og når jeg skulle lage ett innlegg om uterom, så passer hagen her mye bedre..

For noen år siden så fjernet vi mye av plenen i denne hagen og la belegningsstein isteden.


Vi bygde da også noen små murer og bed slik at det ble litt romfølelse. Er veldig fornøyd med hvordan det ble, og hagen ble mye mer brukt etter denne forandringen. Tilogmed en peis ble bygd!

Det er mannen min som har gjort hele jobben selv! Han la ca 150 kvm med stein, bygde murer og peis. Det var også han som bestemte at vi måtte ha en slik sirkel som dere ser på bildet over (vi har faktisk to slik sirkler). Det skapte jo en del ekstra arbeid med kutting av steinen - så godt at det var han som bestemte det :-)


Noe av hovedpoenget var også at på denne siden av huset er det morgensol, mens på verandaen kommer sola på ettermiddagen. Nå kan vi ha møbler stående også på denne siden av huset. Det er jo veldig tungvint å ha hagemøbler rett på plenen (det er nemlig stort sett jeg som slår plenen - så jeg kan ikke overse det problemet)


Et nyere bildet av hagen - buskene har vokst fort!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar