mandag 9. mai 2011

Tur til setra

Så gjennom gamle bilder nå, og da fant jeg disse bildene fra mai 2010. De er fra en tur opp til setra vår. Tenkte jeg skulle ta dere med på turen :-) Men da må vi ut å gå, det finnes ikke vei dit...

Det begynner lett... Først går vi bort til det gamle huset på gården. (Huset er så stygt at det er ikke noe å vise frem - men stabburet er fint - ivertfall etter at det ble malt med 110 liter maling!).


Så begynner stien - først fint oppover i furuskogen


Her begynner det å bli brattere - og Ole Brumm lurer på hvorfor jeg går så sakte?


Litt juks med dette bilder (det er ikke tatt i mai 2010). Dette er et høstbildet, men fjellet er jo så flott da! Nå er vi nesten oppe. Det er bare ca 1 km å gå, men det er ca 300 m stigning, så det tar ca 1 time for meg som er i dårlig form...


Og nå er vi nesten helt fremme. På sommeren er det deilig å ta seg et bad her. De fleste kan trenge det etter turen opp :-)


Ikke noe bildet av setra denne gangen. Dagen etter tar vi en annen veg ned igjen..

 Flott utsikt over dalen

Vi kan til og med ta "flyfoto" av huset vårt:


Det er ikke så lett å vise hvor bratt det er. Men man kan jo se toppen av høye graner der nede. Dette er Skriua.


Og her er jeg - klamrer meg godt fast! Dette er den Øvre Skriusprekken. En naturlig hylle i fjellet.

1 kommentar:

  1. For et utrolig flott sted dere bor på, og for et nydelig hus! Har kost meg og sett på masse fine bilder her på bloggen din. Veldig gøy å se hvor smakfullt huset er innredet både med gamle og nye ting!
    Gleder meg til å følge bloggen videre :o)

    Mona

    SvarSlett