lørdag 7. januar 2012

NIB utfordring: Global chic

Denne utfordringen må jeg jo bare være med på! Så godt som all "pynt" i huset vårt er jo kjøpt inn på reiser i Arabia og Asia... Jeg er veldig glad i å reise rundt i disse områdene - og har stadig planer for nye turer :-)

Bildet av den gamle norske ovnen og silketeppet fra Iran har jeg vist før. Jeg synes at det er morsomt å se hvor like mønstre man bruker over hele verden.


Dette teppet som er kjøpt i Oman er et av mine favoritt tepper. Det er satt sammen av gamle broderte stoff.


Se på de flotte detaljene:


Denne "bæremeisen" ble kjøpt på Borneo:


Vi reiste rundt på Borneo i 3-4 uker i 2000. Den gangen var det lettere å ta med seg masse bagasje hjem på flyet. Siden vi var 4 personer så kunne vi tilsammen ha med 100 kg bagasje - og så mange kolli som vi ønsket.


Detalj fra baren vår. Den ble lagd i Indonesia etter våre spesifikasjoner. Som motiv for utskjæringen tok vi utgangspunkt i norsk rosemaling. 


Til slutt så er disse "lysestakene" som vi kjøpte i Dubai. Vi har to stykker - en på hver "stolpe" ved inngangen til den lafta delen av huset vårt. Det var en liten utfordring å få dem med seg i bagasjen - men det gikk :-)  

1 kommentar:

  1. Så mye flott dere har fra reisene deres, mange fine bilder og ikke minst minner ;) lykke til videre;)

    SvarSlett