tirsdag 15. mars 2011

Mer fra gangen

I andre etage har vi bare en liten gang på toppen av trappa. Det er bare akkurat nok plass til tre dører i tillegg til trappa. Men det er en liten vegg her - og der har denne fått plassen sin:
Før vi bygde huset vårt så måtte vi rive et gammelt hus som stod her. Det var dessverre i så dårlig forfatning at det ikke var mulig å redde. Men denne vaskekommoden stod inne i det huset. Som med de fleste andre gamle møblene som jeg har funnet rundt omkring på gården, så har jeg valgt å kun vaske og skrubbe litt. Som jeg har skrevet før så synes jeg at møblene "forteller historien" sin best dersom jeg ikke luter eller maler dem på nytt. Jeg har selvsagt måtte bryte med dette på noen møbler. Man ønsker jo ikke å bruke møbler som man ikke synes er fine slik de er. Vi hadde f.eks. noen gamle kjøkkenstoler som var malt knall rosa på 70-tallet... Så alt med måte :-)
Men her synes jeg at slitasjen er bare sjarmerende. Og så lurer jeg jo litt på hva som har forårsaket at malingen er slitt av nede på venstre side...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar